U bevindt zich hier: 

>> Artikelen  >> Verandering van spijs doet... 

  |

Verandering van spijs doet...

Heel veel mensen sporten. Gelukkig maar! Maar toch hoor ik heel veel om me heen dat ze het niet vol weten te houden of dat ze het resultaat krijgen wat ze ervan verwachten…. Dat is natuurlijk enorm jammer! Want we sporten niet voor niets. Iedereen heeft een doel. Hoe halen we dan wel dat doel? Hoe krijgen we dan wel dat resultaat? Hoe houden we het leuk om te doen? Wat moeten we doen om onszelf te blijven motiveren?

Geen variatie
Als je altijd hetzelfde doet, krijg je altijd dezelfde uitkomst. En jeetje, wat is dat saai!! Je lichaam went eraan om altijd 10 km naar het werk te fietsen en weer terug. Daar zit geen uitdaging meer in, dus worden er ook geen grenzen meer verlegt. We vallen ook niet meer af en misschien kom je zelfs wel aan! Maar ga je ineens een intervaltraining doen, of 4 keer een hellinkje sprinten dan wordt het lichaam weer wakker geschud.
Laat dus zeer regelmatig je trainingsschema veranderen. Doe je rondje eens een keer andersom, dat is echt een heel raar gevoel!
Doe eens in plaats van 3 rondjes van 15 een keer 1 rondje van 45 met ietsje minder gewicht. Ook zo’n verschil!!

Doe eens iets anders
Om ons lichaam fit en vitaal te houden hebben we 3 dingen nodig, fitheid, kracht en souplesse. Als we alleen maar kracht trainen, zijn onze spieren kort en kan je nog geen 100 meter rennen. Als we alleen hardlopen, hebben we weinig kracht en zijn we misschien verder zo stijf als een hark…
Dus ook hier is het belangrijk om te variëren. Maak in de sportschool een leuke combinatie van kracht en conditie en doe zeer regelmatig aan “spierverlengende” stretches..

Doe eens iets anders
Ga je altijd naar de fitness? Ga een keer mee doen aan de bootcamp buiten! Doe eens een groepsles. Ga een keer met een vriend of zo mountainbiken. (Was voor mij een hele grote uitdaging en ja spierpijn!!) Ga eens zwemmen, of golfen of verzin het zelf.
Op deze manier wordt je lichaam op een andere manier uitgedaagd en voelen we ook gelijk de reactie.

Doe het goed
Wat je ook doet, doe het vooral goed en veilig, zodat je geen blessures krijgt. Weet je niet zeker of je het goed doet? Er zijn tegenwoordig overal leraren en in de fitness zijn er personal trainers. Je zit bijna nergens gelijk ergens aan vast, maar kan je ook iemand 1 of 2 keer inschakelen.
Train met resultaat, want daar doe je het voor! Dus doe het goed. Mijn hulp is direct beschikbaar. Je hoeft me alleen maar te bellen…..