U bevindt zich hier: 

>> Oefeningen  >> Vakantie!!! 

  |

Vakantie

Dit is de periode waarin we even alles los kunnen laten. Ons hoofd leeg maken. Ons lichaam tot rust laten komen. Want voor je het weet is het weer herfst en winter, staan we in een hogere versnelling en zijn we weer druk druk druk. Een keertje Pilates of Yoga oefeningen doen is echt heerlijk hiervoor!
De zonnegroet is dan in de ochtend wel heel toepasselijk: https://www.youtube.com/watch?v=6pn1AFFlve4
Om heerlijk tot jezelf te komen is de Roll Down een heerlijke en goeie oefening: https://www.youtube.com/watch?v=T5bUK9hnI5E 
Als je een klein blokje om loopt, zeg een uurtje of zo, is het niet echt nodig om daarna specifiek te stretchen. Ga je echter 60 kom of meer fietsen of heb je 3 of 4 uur gewandeld, dan is het heel verstandig om een aantal stretchen te doen!!! Je spieren komen tot rust, het voorkomt kramp tijdens de nachtrust en je bent minder stijf de volgende dag.
Welke stretches: Kuiten en achillespezen, billen en hamstrings, draai de heupen even los en doe de bovenstaande roll down voor de rug. Voor na het fietsen ook de bovenbenen en de heupen aan de voorkant, zoals op de foto!! 
Er is op het strand heel veel te doen. Maar kijk uit voor te intensief bezig zijn in de zon. De bloeddruk kan te hoog worden, met alle gevolgen van dien. Ook te snel uitdrogen (door het veel meer zweten) is een stil gevaar. Drink minstens de helft meer water dan dat je normaal gewend bent! En dan is er natuurlijk nog heel veel wat je wel kan doen :-)
Je balans bewaren in het losse zand is een uitdaging! Door de knie zakken en weer opstaan zonder het andere been neer te zetten is nog leuker! 
De benen trainen en balans behouden. Draai zonder omhoog te komen het bovenlichaam weer recht in het midden. Adem uit als je de armen rustig samen brengt boven het hoofd. Draai dan weer rustig naar de andere kantzonder omhoog te komen. 
De Plank is een echte topper! Buik, rug, billen benen armen en schouders. Zak met een recht lichaam door je armen weer naar de vloer en duw jezelf van daaruit weer omhoog. Blijf 30 seconden staan.